It’s used just like its English equivalent. It is intransitive. Translate andare in context, with examples of use and definition. I'm gonna go in the other room and pretend to make a phone call. If she did something terrible, something criminal, we would go to the police, right? ", " We'll wait to see where the Carleton outfit goes ... then follow. – You went to Teresa’s. Sono contento che tu vada d’accordo con mia sorella. Conjugations of the verb -essere (to be) – Compound Tenses, Conjugations of the verb -avere (to have), Conjugations of the verb -avere (to have) – Compound Tenses, How to conjugate Italian verb ‘cominciare’, L’automobile non va. Prendiamo il treno?  noi fummo andati/e – I will go to Australia one day! Learn how to conjugate andare in various tenses. andare - model verb Verbs that follow this model: malandare; riandare; Firefox and Chrome users: install a shortcut (Firefox or Chrome) then type "conj andare" in your address bar for the fastest conjugations.  che tu sia andato/a "Carissima Sookie. Se va'dalla polizia, potrebbe influenzare la reintegrazione all'ordine. Se fossi furbo... lasceresti passare tre mesi. – Have you gone to see Maria’s new store? Andavi d’accordo con tua sorella?  che voi siate andati/e Don't you miss the schools you used to go to, Jake? She recorded a phone conversation she had with you trying to get out of it, and then you went over to Connie's apartment looking for that recording.  loro /Loro furono andati/e, io andrò !  tu eri andato/a "Fai le valigie." Andare – to go – is one of the most common irregular Italian verbs. Venire is an irregular verb of the third conjugation that translates most simply to the English "to come," but whose uses in Italian include amounting to, turning out, descending from, manifesting or occurring, hailing from, and arising or coming to.  tu fosti andato/a – You will go to university! "Allora se ne andarono passando il ponte...". ... Andare present tense conjugations. Support the free Verbix verb conjugation services © Verbix 1995-2020. Io fui andato in montagna.  loro /Loro erano andati/e, io andai Tanto valeva che andassi alla Scuola di Magia e Stregoneria di Hogwarts.  voi andate - And then they'll be gone, and our lives will go back to normal. "E poi se ne andarono, lasciandola moribonda. Andare Conjugation is one of the most important things to learn in Italian, since andare translates to go (or to travel) and it’s used when you want to talk about movement from one point to another by any means of transport – on foot or else.. For example: Vado a Roma in aereo, poi vado alla stazione in treno e vado a piedi all’hotel. University Centre City, Suggest an example. È bello che io sia andato con lui. – I remember that you used to go fishing with your uncle. Loro sono andati a prendere un caffé, ma tornano presto.  voi andrete Tu vai a cena da Maria domani? "Da giovani," "io e Picasso..." "andammo in spiaggia". "', "Then their mother came out and said, 'Time for kittens to go to bed. – She’s going to buy some sandwiches for the picnic. # E poi una notte andai a Morningside e tu stavi aspettando #, And then one night I went to Morningside and you were waiting. Oh, yeah. The one you used to go to France with her. Se avesse fatto qualcosa di terribile, di criminale... andremmo dalla polizia, vero?  voi eravate andati/e Show me the cash, Emmitt, or I swear to God I'm gonna get a machete and a blowtorch, and I'm gonna make your body as small as I possibly can. Oh, già... vi ricordate i giorni in cui andavate alla stalla, vi tiravate su la maglietta e vi chinavate? Andare is a very versatile verb. "Dearest Sookie, if you're reading this letter then you've probably already figured out that I'm gone. – After I’ve left, you will be allowed to watch what you want. Come in tutte le cose, andremmo piu' in fretta se fossimo in due a lavorarci. Conjuguer le verbe italien andare à indicatif, subjonctif, impératif, infinitif, conditionnel, participe, gérondif. “Andare” is another fundamental verb, which mainly means “to go”.  tu andavi Non volevo che tutti quei maghi andassero a piagnucolare in giro.  che noi andassimo You can put faces on thimbles and act our your entire prom, The way it should have gone. Non pensavo che andassi a seminare con un tale abbandono. Well, normally, I would go home, but I already am home, so... can't do that. ", "I used to go there when I was little, back then the bumblebee was bright, neon yellow little fellow, now he's lost his light.". After discussing the conjugation of the verbs “essere” and “dire” in Italian, it’s time to focus on the “andare” conjugation. "Ci andavo quando ero piccola, a quel tempo il calabrone era luminoso, giallo lampeggiante, piccolo birbante, adesso ha perso la luce. Tu sei andato da Teresa. I’ll help you! – I had gone to the sea. Andare - To go Below is the present tense conjugation of the Italian verb andare To Conjugate – “…To inflect (a verb) in its forms for distinctions such as number, person, voice, mood, and tense.” The definition of conjugate taken from thefreedictionary.com  che noi siamo andati/e Conjugaison verbe andare à tous les temps et modes. - Ti ricordi, quando appena sposati che... andavi a quella serata poker del martedi'? "Where are you going, stream? Un altro giorno se ne va senza sentire William. "Let the sons of the rich go and die, " they cried. Mi ricordo che voi andavate a pescare con vostro zio. "And so the Baudelaire children went to Peru and together had wonderful adventures with their loving and wonderful new guardian. – I used to go to the park. – I will have gone living with her. – If I would have gone to the ballet alone?  che tu andassi I now understand why women used to go into confinement. – My boyfriend doesn’t want me to go to the disco with my friends.  loro /Loro andavano, io ero andato/a  loro /Loro vanno, io sono andato/a  lui /lei /Lei fu andato/a – You go to talk to the professor every week: does he help you? Noi andammo una volta alla recita scolastica di Filippo. Aspetteresti che si calmino le acque, e poi andresti la' in silenzio, in piena notte e uccideresti Constantino mentre dorme, perche' tutto cio'... You know, if you were smart, you'd let three months go by, wait until everything calms down, and then you would go in there quietly in the middle of the night and you would kill Constantino in his sleep. Like most things, it would go faster if there were two people working on it. Support the free Verbix verb conjugation services © Verbix 1995-2020.  noi saremo andati/e It conjugates with the verb essere. Ok. Lee. You can hear fare in many circumstances, such as when people ask and give information about one’s profession, leisure time and interests.Fare is an irregular verb that does not follow the general rules and doesn’t take the usual suffixes of the regular verbs ending in -are.  che noi andiamo  lui /lei /Lei andrà "Aladdin Sane" andò dritto in testa alla classifica inglese. "Che ci vadano i figli dei ricchi, a morire" strillavano.  tu andrai Noi andavamo ai concerti di Ligabue ogni anno. !  (voi) andate  tu saresti andato/a -Please, do. Io andavo al parco. I was his age, I used to go all the time. C'e' solo un motivo per cui i nostri killer andrebbero li'. – If I hadn’t gone on holiday, I wouldn’t have missed the conference. – We used to go to Ligabue’s concerts every year. "Non potrei mai farlo, Roger andrebbe su tutte le furie. Oh, that Ricky and Jane." (. Puoi disegnare delle facce sui ditali e inscenare il tuo ballo del liceo cosi' avresti voluto che andasse. ", " Il vero amore ne ha mille, ma il migliore va da Maxim's ". "Egli se ne andò, come stordito e quasi privo di sensi.".  noi andavamo Maestà, te ne andresti senza avere portato a termine la tua missione? – Did you get on well with your sister? The verb fare means “to do”, “to make”. – After I had gone to Africa, I realized how beautiful wildlife is. oppure "Le cose vanno male!" "When we was young, myself and Picasso, we went to the beach.  loro /Loro sarebbero andati/e, (tu) va, vai, va'  lui /lei /Lei sarà andato/a - Gli sbirri andranno a vedere l'incendio.  loro /Loro andranno, io sarò andato/a  noi andremo  loro /Loro andarono, io fui andato/a